Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Trzciel będzie lepiej połączony z DK-92

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
04-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trzciel będzie lepiej połączony z DK-92
fot. GDDKiA
Po tym jak wróciły prace związane z budową obwodnicy Trzciela w ciągu drogi powiatowej, GDDKiA przystępuje do realizacji ronda, które połączy powstającą obwodnicę z DK-92. Ma oferty w przetargu na wykonanie tego zadania. 

Trzciel, leżący między dwiema ważnymi trasami – autostradą A2 oraz drogą krajową nr 92 - od lata czeka na obwodnicę. Ta ma powstać w ciągu drogi powiatowej. Wraz z przebudową części istniejącej powiatówki ma połączyć dwie wspomniane trasy.



Wyświetl większą mapę

W inwestycję zaangażowanych jest kilka stron, w tym samorządy gminy Trzciel i województwa lubuskiego, które razem z powiatem międzyrzeckim (inwestorem) partycypują w niej finansowo, a także GDDKiA, która ma wybudować rondo na połączeniu drogi powiatowej i DK-92. 

Inwestycja, zarówno w części realizowanej przez powiat, jak i GDDKiA ruszyła w 2021 roku. Na etapie budowy ujawniły się jednak problemy z dokumentacją projektową – błędne założenia uniemożliwiły kontynuację działań. Początkowo próbowano rozwiązać problem na etapie realizacji, jednak ostatecznie, w 2022 roku, najpierw umowę z wykonawcą rozwiązał powiat, następnie – w następstwie decyzji samorządu będącego głównym inwestorem – kontrakt na swoja część rozwiązała także GDDKiA. Kontynuacja prac wymagała zwiększenia finansowania.

Dopiero dwa lata później powiatowi udało się porozumieć z partnerami w kwestii zwiększenia finansowania i podpisać umowę na kontynuację prac przy budowie obwodnicy Trzciela wraz z rozbudową drogi powiatowej, m,in. na odcinku między obwodnicą a autostradą A2 - wykonawcą jest Colas Polska. W ślad za tym przetarg na swój zakres prac ponownie ogłosiła także GDDKiA. Właśnie otwarto w nim oferty.

fot. Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu

Jest czterech chętnych. Najtańszy jest Colas Polska – 22,022 mln zł. Pozostałe to: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych - 23,246 mln zł, Przedsiębiorstwo Drogowe Kontakt – 26,793 mln zł oraz Strabag Infrastruktura Południe – 26,852 mln zł. Inwestor był przygotowany z kwotą 31,936 mln zł. Za pierwszym razem prace na zlecenie GDDKiA realizował Strabag Infrastruktura Południe. Wówczas prace, na podstawie umowy, która została rozwiązana, miały kosztować ok. 11 mln zł. 

W ramach inwestycji na zlecenie GDDKiA wybrany wykonawca rozbuduje drogę krajową nr 92 na odcinku ok. 400 m wraz z budową ronda na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1339F w Trzcielu.

Sama obwodnica Trzciela ma mieć ok. 1,4 km, dodatkowo droga powiatowa będzie przebudowana na długości ok. 1 km. Powinna być gotowa wiosną 2026 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5